mandag 2. april 2012

Frokostblanding

I dag har jeg laget frokostblanding. Det er egentlig veldig lett, men jeg gjør det ikke så ofte.
Som vanlig har jeg forandret på den originale oppskriften som finnes i "Om mel og menn" av Wenche Frølich.


 Her er oppskriften:
- 5 dl havregryn
- 2 dl hvetekli
- 1 1/2 dl linfrø
- 3 dl solsikkefrø
- 100 g valnøtter, grovhakkede
- 1 dl kokos
- 2 ss vaniljesukker
- 1 dl demerarasukker
- 1 dl solsikkeolje (rapsolje eller maisolje går også bra)
- 3 dl rosiner

Bland alle ingrediensene unntatt rosiner i en stor bolle. Hell blandingen i en langpanne og "stek" den ved 175 grader i 20-25 min. Blandingen skal bli gylden og tørr. Avkjøles før rosiner tilsettes. Oppbevares i  boks med tett lokk.



Gleder meg til frokost i morgen :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar